~Nuffy nuff nuff~

Wednesday, February 25, 2015

Masker

Itu hari kakak aku dapat free masker muka Egg White.
Dia tak pakai maka dia pass je kat aku.
Aku, of course benda free tak daya nak tolak, maka terima dengan hati terbuka, tangan  tertadah sambil sesengih. behehe~





Mula-mula aku pandang rendah jugak. Ingat dia cair, jenis lembut je tak berapa nak grip.
Rupanya tanggapan aku salah sama sekali!

Grip KUAT okay! Masa tarik tu memang best. Puas hati mak! 
Tercabut segala whitehead, bebulus roma muka.
Lebih kurang macam peel off mask Daiso dan Cosway tu tahap grip dia.

Tapi nak dapat kepuasan ni korang jangan kedekut pulak sapu nipis sangat, nanti payah nak tarik.

Lepas cabut tu biasanya korang boleh 
bilas muka -> lap -> pakai toner -> letak moisturiser

Tapi........

Aku overdose. Suka DOUBLE MASK.
Lepas peel off mask aku akan tepek pulak masker yang jenis kertas tu atau sleeping mask. 
(yang bersifat soothing)

Means routine aku akan jadi macam ni :
Cuci muka -> Scrub -> Peel off mask -> Sleeping Mask / jenis yang tepek kain ke kertas ape ntah ni.

Contohnya macam yang aku pakai itu hari :


Yang ni pun kakak iolls bagi. Sungguh hidup dengan subsidi dari adik beradik!
ahakz~

Suka masker jenis ni sebab lepas bukak boleh tidur dengan lena feeling-feeling sleeping beauty tanpa perlu membilas lagi. 
Lepas tu biasanya aku tak payah pening pakai toner and krim malam dah.
Biar je kulit menyerap cecair dari masker tu.
Esok paginya bangun muka dah rasa fresh dan kulit terasa sihat.
giteww~

Buat dua kali seminggu, insyaAllah kulit okay.
Well, salah satu usaha nak nampak cantik sikitlah tanpa mekap. 
;)

Yang lain-lain cara jaga muka cerita post lain kali lah.
Kalau tak, nanti post ni jadi panjang sangat.
Walaupun takde la lawa dan layak sangat muko den nak cerita pasal ni at least iolls share.
Orang lain tak minat, tak bermaksud individu lain tak berminat nak tau jugak, ye dak?
taa for now~



1 comment:

Zie Madini said...

thats why org kata, dont just a book by its cover kan. hehehe.

Nak gak lah try masker tu sis. byk sgt white heads...mencikkkkk taw

~Nuffy nuff nuff~